Highlow Communications is gespecialiseerd in woordvoering, (social) mediabeleid, mediastrategie en mediarelaties via traditionele én nieuwe media, maar levert ook (journalistieke) tekstprodukties en algehele communicatie & PR
Mediabeleid, mediarelaties, woordvoering
Communicatie is alles. En alles is communicatie. Iedereen, zowel privé als bedrijfsmatig, komt er dagelijks mee in aanraking. Door de komst van social media is de journalistiek in Nederland sterk veranderd. Bijna iedereen heeft wel een mening en uit die via een smartphone, blog, facebook, twitter of bijvoorbeeld hyves. Professionele journalistiek is schaars geworden in een complex geworden medialandschap.
Een bestuurder, directielid of bijvoorbeeld een artiest goed neerzetten voor een kritisch en mondig publiek in een complex medialandschap is niet eenvoudig. Het vereist ervaring van de communicatieadviseur en kennis van de diverse media. Voor het 'mannetjesmaken' (= reputatiemanagement) moet een adviseur zichzelf weg kunnen cijferen ten faveure van de opdrachtgever. Andere vereisten zijn: tact, politiek inzicht, daadkracht, verbale vaardigheid, strategisch denken, presentatie techniek en tactisch handelen. Highlow Communications heeft dit alles in huis en levert dit aan zijn klanten.
In het verleden verzorgde Jacques Happe/Highlow Communications onder andere de mediastrategie en woordvoering voor burgemeester en wethouders in Oostzaan en Amersfoort, fractieleden D66 Amersfoort, directies en bestuurders van bijvoorbeeld Koninklijke Horeca Nederland, International Space Transport Association (ISTA) en de NCRV. Zanger/entertainer Gordon heeft van augustus 2009 tot en met maart 2010 van de diensten van Jacques Happe/Highlow Communications gebruik gemaakt om zijn carrière een positieve impuls te geven.
Sociale Media strategie en beleid
Er was eens… een tijd waarin marketing- en public relations professionals zeeën van tijd hadden om in te spelen op de nieuwigheden in de media. Vandaag de dag is dat anders. Minuten kunnen nu het verschil maken tussen de nr. 1 in PR zijn en hopeloos achter de feiten aan lopen. Deze ontwikkeling heeft communicatieprofessionals ertoe aangezet andere communicatiemiddelen te gaan gebruiken voor PR: sociale media. Lees hier verder
Overige activiteiten communicatie/PR advies
Jacques Happe/Highlow Communicatie weet wat communiceren is. We professionaliseren de communicatie, zodat organisaties en personen beter voor de dag komen. We werken zowel strategisch beleidsmatig als uitvoerend; gericht op resultaat, met de inzet van communicatiemiddelen die bij u passen of waarvan wij vinden dat ze bij u passen. Overheidscommunicatie vereist een andere benadering door de brede doelgroepen, de formele informatie en de interactie met burgers. Jacques Happe/Highlow Communications heeft ruime ervaring in doelgroepencommunicatie en burgerparticipatie. Voor diverse organisaties en overheden heeft Jacques Happe/Highlow Communications communicatiebeleid gemaakt en uitgevoerd, waaronder de gemeentes Oostzaan en Amersfoort, Koninklijke Horeca Nederland en de woningbouwcorproaties Woonmaatschappij, Ymere, de Alliantie en Portaal. Maar ook D66 Amersfoort.
crisiscommunicatie/woordvoering
Bij crisiscommunicatie en (pers)woordvoering volgen gebeurtenissen elkaar vaak razendsnel op. Daarnaast is de wisselwerking tussen directie en bestuur enerzijds en de woordvoerder anderzijds vaak erg delicaat. Jacques Happe/Highlow Communications beschikt over de kwaliteiten om bestuurders en directieleden te begeleiden en trainen voor hun publieke taak, maar kunnen onze adviseurs ook zelf optreden als woordvoerder. Dit deed Jacques Happe/Highlow Communications onder andere voor D66 Amersfoort, Ymere, Talents Cup, gemeente Oostzaan, Koninklijke Horeca Nederland, NCRV, zanger Gordon en de European Big League Tour.
journalistieke producties
Al bijna 25 jaar levert Highlow Communications artikelen aan een grote verscheidenheid aan publicaties op het gebied van entertainment (film, muziek, Songfestival), politiek en sport (Amsterdam Admirals, Ajax, FC Volendam, Oranje, Tour de France). In 2004 werd http://www.highlow.nl opgestart en sindsdien bezochten ruim 7 miljoen lezers de website met eigenzinnige sport en entertainmentartikelen en prachtige fotografie. In februari 2011 werden de artikelen verspreid over drie verschillende websites: Ajax-verhalen naar AjaxNU.nl, overig voetbal en andere sporten naar AlleSport.nl en de entertainment is verhuisd naar AlleShow.nl. Jacques Happe/Highlow Communications schreef recentelijk teksten voor onder andere Welcom; Amsterdam communiceert, Avantgarde Magazine, Vereniging Dorpsbelangen Hoogland, D66 Amersfoort, VSA Communicatie Trefpunt Amsterdam, Novum Nieuws, AlleShow.nl, AlleSport.nl en AjaxNU.nl.
organisatie van evenementen
In de afgelopen 25 jaar heeft Jacques Happe/Highlow Communications menig evenement neergezet, zoals Amsterdam Gay Pride, filmpremières, Mister verkiezingen, het 750 Jaar Verjaardagsfeest van de gemeente Amersfoort, het 15-jarig jubileum van de Amsterdamse daklozenkrant ZET en twee evenementen voor Kika.
sprekers, trainers en dagvoorzitters
In 2009 werd gestart met een sprekersbureau. Binnen The Soapbox vinden inspirerende, motiverende en vooral gepassioneerde sprekers, dagvoorzitters, inspirators, moderators, discussieleiders, procesbegeleiders, presentatoren, brainstormers, entr'actes, coaches en trainers een plekje voor congressen, workshops en bewonersbijeenkomsten. Vakinhoudelijke sprekers, die werkelijk een publiek weten vast te houden. Die begrijpen wat de luisteraar raakt. Die binden en verbinden. Bij The Soapbox staat de toehoorder centraal en krijgt een eigen plek op diezelfde zeepkist. Bij The Soapbox geldt het principe dat de monoloog dialoog wordt. Leveringsvoorwaarden kunt u hier downloaden.